Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 16, 2011

Tak matang sungguh la! Huh!

Isu ni isu sensitip. Ekceli better jgn citer kat public mcm ni. syyyhhh.. (Niat di hati nak pendam je) Tapi, tu la. Aku ni manusia biasa. Human being. Nak simpan lama-lama, takot merana. So. citer sikit leh la ye. Sekadar melepaskan geraaaaamm.. Leh ke? Kalu ade sape yg penah kena, mst terasa punye.
.
.
Nak dijadikan citer, kat opis aku ada la seorang amoi ni. Mude remaja. Umo dia dalam 18 tahun. SPM pun xde lg. Ngah tggu result. Tapi tak taw le pasal pe leh dapat keje as a kerani. Rasanya dia kenal ngan boss kot. The issue here, isssss... dia ni sgt manje. Lebih kasar, org kata Mengada-ngada! Eeeeeee... meluat aku tgk! (Muke memg comey, tapiiii.... sayang seribu kali sayang, rupamu chantek, tapi hati mu buruk.)
.
.
Amoi ni bukannya taw wat keje pun. Yg dia taw, online FB, chatting dgn amoi2 yg seangkatan dengannya guna vypress chat, n menyembang huhahuha. Yg aku hangen tu, dia kerani/account staff, tapi g duduk tempat drafter, apa cer. Sampaikan 1 staff baru kena duk tempat yg xsepatutnya. Xselesa. Bangku kecik. Sebut pasal bangku ni kan.. Ada issue lg.
.
.
Pagi tadi... Aku amek la kerusi empuk kepunyaan bekas pekerja c2, coz kakak tu dah resign semalam. Coz kerusi aku hanyalah sekeras kayu. eh eh! aku tipu. Ekceli, kerusi bese la. Takde la kerusi sehebat senior-senior. Ni budak trainee la yg suggest aku amik kerusi tu. Katanya, aku lebih layak guna kerusi tu, coz position aku tggi lg dr budak hingusan tu (amoi tu la). So, ble dia sampai, terusss dia cr kerusi tu. Siap amoi senior back up lg. Cakap dah mintak permission dari bini bossss. Naseb bek la ko pandai guna nama bini dia ek. Aku taw la bini dia tu pun racist. Kalu dia bg taw, konpem aku kena buang keje. Eeee! Tak matang lgsg!
.
.
At the end, disebabkan aku ni lg matang dr dia, so aku just ignore it. "U can get chair as much as u can, as long as, u r not disturbing me!" Uiissshh! Marah neh. Esok, mau suh boss angkat kerusi baru la. Ada ke staff baru guna kerusi kecik aje. x selesa tu. Hopefully boss accept la this suggestion, coz wife dia ngah xde. HOLIDAY! Ni la masanya aku nak out spoken sikit. Bagi membela kami insan2 yg lemah. Mcm ditindas pun ada taw. Tu la kalu keje ngan "bukan 1 kapal" ngan kte. Pasti unfair! (Sabar separuh daripada IMAN). Aku redha.

No comments: