Saturday, October 3, 2009

Perlukah aku begini....

Semalam, bermulanya detik getir kerana aku gado ngan seseorang.. Seseorang yg amat aku syg. Ye, itu la yg berlaku. Antara percaya atau tidakk kan.?? Wana bergado..?? ~Percaye la sume ye.!~ Sesungguh2nya dlm kelembutan aku ni, ada jugak kekerasannya. Bukan keras lutut ke, tulang ke atau semaksud dgnnya, tetapi Keras Hati @ Keras Kepala. Kedua2nya amat berbahaye kalu xdibendung dr akar umbinya. Fuhhhh!!
Aku ni kan kalu dilihat secara kasar, agak boleh dirunding, tetapi kalu kenal dalam2, aku je yg nak menang! Ye, aku memg mcm ni! Nape ye aku perlu mcm ni..?? Kadang2 aku rase keegoan aku ni mengatasi segala2nya. Walaupun benda ni akan makan diri aku sndiri, tp aku still tegar dgn keputusan aku. Dh nmpk salah, tp teruskan juga.. Ke x mengong namanya perbuatan terkutuk aku ni kan.. Dh sedar, tp still teruskan jugakk.. Ni bukan kes mengong, tp kes gle meroyan. Gle punya budakk!! Aku la tu budak tu.. hehe (hmm.. tergelak le plak! oke! serius serius! try to be serious person rite now... =)
Perlukah aku begini..?? Terus-terusan melakukan kesalahan yg sama..?? Tolong la bimbing aku... Skg, aku hanya mampu meneruskan kehidupan yg penuh dugaan ini... wlpun perit tuk telan, itu la keputusan yg aku perlu buat, berubah demi kebaikan diri sndiri. Jgn ego!! Lupekan sume pendirian salah aku selama ini. Try to accept kesalahan sndiri, n terima pendapat org dgn lebih terbuke. Plsss b open minded wana!! Plzzzzz.....
Ari ke2 yg sgt menyedihkan dalam hidup ini.. Selama tu la aku gado ngan insan tersyg aku ni.. Adakah akan berlanjutan sehingga berhari2, bermggu2, berbulan2, aku harap sgt, aku akn berubah hati... Menerima pendapat dgn lebih terbuka.. Jgn lukakan hati sndiri n org len. Ya ALLAH, kau kuatkan la hambaMU ini dlm menghadapi cabaran yg lg teruk dr skrg.. Berikan aku kekuatan yg amat2 aku perlukan skg.
Nota kaki tangan mulut : Lebih fokus kepada study.. Kepada Tuhan..

2 comments:

d 4 dahlia said...

baguslh kalo dh sedar n rs nk ubh sikap 2..kadang2 kena dgr juga pndapat org..ketepikan ego n sbgnya..(bkhutbah ler plak)..anyway slmt mcuba mmperbaiki diri.

w a n a said...

yer.. wana dlm perubahan ke arah yg lebih baek. Amin!!
thankss 4 d support.. APPRECIATE!! =)